DLA RODZICÓW - Szkoła Podstawowa nr 8 im. Jana Brzechwy w Zielonej Górze

Witamy na stronie
Przejdź do treści

DLA RODZICÓW

Skład Rady Rodziców 2020/2021
Prezydium Rady Rodziców:

PRZEWODNICZĄCY - PAWEŁ SIEŃKOWSKI
ZASTĘPCA - MACIEJ BALCERZAK
SKARBNIK - AGNIESZKA CHORĄŻYCZEWSKA

CZŁONEK:
- IWONA WIECZOREK
- EWA SZATKOWSKA
kontakt: radarodzicow_sp8@wp.pl



Przedstawiciele klas w Radzie Rodziców

MAGDALENA BIAŁEK
1A

EWA SZATKOWSKA
1B

MAGDALENA WARSZAWSKA-HAJEWSKA
1C

KUBE ALEKSANDRA
2A

CHORĄŻYCZEWSKA AGNIESZKA
2B

MIASOJED MAJA
2C

MROZEK KINGA
3A

WIECZOREK IWONA
3B

TOMASZ GAŁCZYŃSKI
3C

MONIKA URBANIAK/PAWEŁ SIENKOWSKI
3D

ANETA FILIPIAK
4A

MARLENA STAROSTA
4B

HRYNIEWICZ-PŁACHTA KATARZYNA
4C

HALSZKA MOCZULSKA-WASZAK
5A

BEATA TOKARZ
6A

ANNA STRZĘPEK
6B

SYLWIA WOJTUŚCISZYN
6C

IWONA WIECZOREK
6D

WIOLETTA POLONIS
6E

BRYSZKOWSKA AGNIESZKA
7A

KATARZYNA BUKOWSKA
7B

BALCERZAK MACIEJ
7C

MONIKA URBANIAK
7D

MAŁGORZATA BIENIASZEWSKA
8A




JULIANNA PARUSZEWSKA
8C


Składka na Fundusz Rady Rodziców na Rok Szkolny 2019/2020

Składka roczna:Za jednego ucznia stawka wynosi 40 zł
Za każde kolejne rodzeństwo uczące się w szkole + 20zł dopłaty
Płatna do 31 maja 2020 r.
Ważne, aby przy wpłacie podać dane wszystkich dzieci w szkole (imię i nazwisko oraz klasa).
Wpłaty można dokonywać:
- skarbnikom lub wychowawcy w klasach
- skarbnikowi Rady Rodziców
- na konto Rady Rodziców - numer konta: 98 1020 5402 0000 0002 0306 6891
(przy wpłatach na konto prosimy o podanie imienia i nazwiska oraz klasy)
Zachęcamy do terminowych wpłat, abyśmy mogli w ciągu tego roku szkolnego wykorzystać środki finansowe najkorzystniej dla naszych Dzieci.
Zadbajmy o to, by nasze pociechy miały miłe wspomnienia z pobytu w naszej szkole!



Informacje o finansach Rady Rodziców na rok szkolny 2018/2019

1.Wpłaty na fundusz Rady Rodziców w roku szkolnym 2018/2019
Konto Bankowe - 10830,00 zł
Gotówka - 2680,00 zł
Dochód Dzień Sportu - 1349,00 zł
Suma : 14 859.00 zł. - 14859,00 zł

2.Wydatki z funduszu Rady Rodziców w roku szkolnym 2018/2019:
Andrzejki woda: 648,00 zł
Konkurs „List do niepodległej Polski”: 120,00 zł
Konkurs „Bohater Literacki”: 150,00 zł
Toner do Ksero: 150,00 zł
Lizaki na „Mikołajki”: 972,00 zł
Zakup książek do biblioteki: 500,00 zł
Konkurs „Najpiękniejszy Wieniec” oraz „Kalendarz Adwentowy”: 150,00 zł
Konkursy w świetlicy „Jesienne Inspiracje” i „Świąteczna kartka” : 450,00 zł
Akcja Miodzik: 130,00 zł
Poczęstunek na spotkaniu kółka z j. angielskiego: 100,00 zł
Bal Karnawałowy woda: 146,16 zł
Bal Karnawałowy kubki i serwetki: 138,70 zł
Bal Karnawałowy balony i serpentyny: 109,80 zł
Naklejki Edukacyjne „Tabliczka mnożenia”: 257,60 zł
Bal Karnawałowy oprawa muzyczna: 600,00 zł
Naprawa Ksero: 147,60 zł
Warsztaty wiosenne: 57,49 zł
Konkurs „Mistrz ortografii”: 300,00 zł
Wyróżnienia dla uczniów klas 8 (6.0 średnia): 100,00 zł
Poczet szkolny wyróżnienie: 50,00 zł
Pamiątki na zakończenie dla klas 8: 263,39 zł
Nagrody ”książkowe” na koniec roku: 5 890,00 zł
Koszulki szkolne (nadruk:) 1 198,02 zł
Dzień sportu: 924,16 zł.
w sumie wydano 13 552,92 zł.
                                                                       
                                                                        3. Podsumowanie:
Saldo RR na koniec roku szkolnego 2017/2018 ———— 13, 637,68 zł
Wpływy w roku szkolnym 2018/2019 ————————14 859, 00 zł
w sumie: 28 496,68 zł.
Wydatki z Rady Rodziców w roku szkolnym 2018/2019 —— 13 552,92 zł.
Fundusze Rady Rodziców na koniec roku szkolnego 2018/2019 : 14 943,76 zł.
w tym rachunek bankowy 13 369,29 zł.
gotówka u Przewodniczącej: 492,07 zł.
gotówka u Skarbnika: 1 090,00 zł.



KALENDARIUM

KALENDARZ ROKU SZKOLNEGO 2020/2021






Procedury korzystania z telefonów komórkowych i sprzętu elektronicznego na terenie szkoły


1.      Uczniowie mają prawo wnosić na teren szkoły wyłączone telefony komórkowe i sprzęt elektroniczny. Prawo obowiązuje od 01.09.2017
2.      Podczas pobytu w szkole obowiązuje prawo zakazujące używania telefonów komórkowych (aparaty powinny być wyłączone i schowane).
3.      Dopuszczalne jest korzystanie z telefonów komórkowych po wyjściu ze szkoły. Za zgodą nauczyciela jedynie w wyjątkowych sytuacjach (np. choroba, stan zdrowia, podawanie leków).
4.      Dopuszcza się możliwość korzystania z telefonu komórkowego i innych urządzeń elektronicznych podczas wycieczek szkolnych za zgodą kierownika/opiekuna wycieczki i rodziców. Rodzice ponoszą pełną odpowiedzialność za sprzęt.
5.      Niedopuszczalne jest nagrywanie lub fotografowanie sytuacji niezgodnych z powszechnie przyjętymi normami etycznymi i społecznymi oraz przesyłanie treści obrażających inne osoby.
6.      Szkoła nie ponosi odpowiedzialności za zniszczenie, zagubienie czy kradzież telefonów komórkowych i sprzętu elektronicznego przynoszonego przez uczniów.
7.      Naruszenie przez ucznia zasad używania telefonów komórkowych na terenie szkoły powoduje zabranie urządzenia przez nauczyciela na czas zajęć edukacyjnych, a następnie przekazanie go do depozytu w sekretariacie szkoły- aparat zastaje wyłączony w obecności ucznia. Przypadek ten zostaje odnotowany w zeszycie uwag.
8.      Po odbiór telefonu zgłaszają się rodzice lub prawni opiekunowie ucznia. Zostają oni zapoznani z sytuacją i pouczeni o konsekwencjach (pkt 9 i 10)
9.      W przypadku, gdy sytuacja się powtórzy, uczeń ma zakaz przynoszenia telefonu do szkoły o czym są poinformowani rodzice/opiekunowie ucznia.
10. W przypadku kolejnego łamania zasad uczeń ma obniżoną ocenę z zachowania o jeden stopień aż do oceny nagannej.
Rada Pedagogiczna




Programy nauczania

ZKOLNY  ZESTAW  PROGRAMÓW  NAUCZANIA  OBOWIĄZUJĄCY
W  SZKOLE  PODSTAWOWEJ NR 8 W ZIELONEJ GÓRZE  
DLA  KLAS  I-III (I etap edukacyjny)
w roku szkolnym
2020/2021
Kl. I



SZKOLNY  ZESTAW  PROGRAMÓW  NAUCZANIA  OBOWIĄZUJĄCY
W  SZKOLE  PODSTAWOWEJ NR 8 W ZIELONEJ GÓRZE  
 DLA  KLASY  IV-VIII (II etap edukacyjny)
w roku szkolnym
2020/2021
Kl. IV- VIII




Program Profilaktyczno- Wychowawczy

Szkoły Podstawowej nr 8
im. Jana Brzechwy
w Zielonej Górze





Regulamin korzystania
z darmowych podręczników lub materiałów edukacyjnych
w Szkole Podstawowej nr 8
Rozdział I
POSTANOWIENIA OGÓLNE
1.   „Regulamin korzystania z darmowych podręczników lub materiałów edukacyjnych”, zwany dalej „Regulaminem”, reguluje:
a). zasady związane z wypożyczaniem i zapewnieniem Uczniom dostępu do podręczników lub materiałów edukacyjnych,
b). tryb przyjęcia podręczników na stan Szkoły,
c). postępowanie w przypadku zagubienia lub zniszczenia podręcznika lub materiałów edukacyjnych.
Rozdział II
ZADANIA BIBLIOTEKI W ZAKRESIE UDOSTĘPNIANIA PODRĘCZNIKÓW, MATERIAŁÓW EDUKACYJNYCH I ĆWICZENIOWYCH
1.   Biblioteka gromadzi podręczniki, materiały edukacyjne, materiały ćwiczeniowe i inne materiały biblioteczne.
2.   Biblioteka nieodpłatnie:
.. wypożycza Uczniom na okres danego roku szkolnego podręczniki lub materiały edukacyjne,
.. przekazuje Uczniom materiały ćwiczeniowe na dany rok szkolny bez obowiązku zwrotu.
3.   Dołączona do podręcznika lub materiałów edukacyjnych płyta CD stanowi integralną część podręcznika lub materiałów edukacyjnych i należy ją zwrócić wraz z podręcznikiem lub materiałem edukacyjnym. Zagubienie płyty CD skutkuje koniecznością zwrotu kosztów całego podręcznika lub materiałów edukacyjnych.
4.   Wypożyczenie podręczników, materiałów edukacyjnych i ćwiczeniowych dla uczniów danej klasy odbywa się za pośrednictwem wychowawcy.
Rozdział III
PRZYJĘCIE PODRĘCZNIKÓW NA STAN SZKOŁY
1.   Podręczniki, materiały edukacyjne i materiały ćwiczeniowe przekazane Szkole w ramach dotacji zostają przekazane na stan Biblioteki na podstawie protokołu, którego wzór stanowi Załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu.
2.   Podręczniki, materiały edukacyjne i materiały ćwiczeniowe stanowią własność Szkoły.
3.   Podręczniki, materiały edukacyjne, materiały ćwiczeniowe są zabezpieczane przed zniszczeniem okładkami z folii, celem zwiększenia ich trwałości podczas kilkuletniego użytkowania.
4.   Podręczniki i materiały edukacyjne przekazane Szkole w ramach dotacji winny być użytkowane przez okres 3 lat.
5. Materiały ćwiczeniowe są użytkowane przez Ucznia przez jeden rok.
Rozdział IV
UDOSTĘPNIANIE ZBIORÓW
1. Do wypożyczania podręczników lub materiałów edukacyjnych uprawnieni są wszyscy Uczniowie Szkoły, którzy rozpoczęli naukę w klasie I w roku szkolnym 2014/2015 lub rozpoczną ją w kolejnych latach.
2.   Użytkownicy Biblioteki przed rozpoczęciem korzystania ze zbiorów podlegają rejestracji.
3.   Rejestracja następuje najpóźniej do dnia 5 września danego roku szkolnego.
4.   Wypożyczanie odbywa się na początku każdego roku szkolnego – najpóźniej do dnia 10 września.
5.   Podręczniki i materiały edukacyjne wypożyczane są na okres 10 miesięcy. Termin ich zwrotu mija 25 czerwca danego roku szkolnego.
6. Biblioteka w uzasadnionych okolicznościach ma prawo zażądać zwrotu wypożyczonych pozycji przed upływem wskazanego terminu.
7.   Na początku roku szkolnego wychowawca klasy, na podstawie protokołu, którego wzór stanowi Załącznik nr 2 do Regulaminu, pobiera z Biblioteki podręczniki, materiały edukacyjne i ćwiczeniowe w liczbie równej liczbie uczniów swojej klasy.
8.   Wraz z pobraniem podręczników lub materiałów edukacyjnych wychowawca klasy ma obowiązek przygotować odpowiednią ilość egzemplarzy Umowy użyczenia podręczników i materiałów edukacyjnych” Rodzicom Ucznia – której wzór stanowi Załącznik nr 3 do Regulaminu.
9.   Każda umowa użyczenia podręczników i materiałów edukacyjnych przygotowana jest w 2 egzemplarzach: po jednym dla każdej ze stron.
10. Wraz z przekazaniem podręczników i materiałów edukacyjnych wychowawca ma obowiązek odebrać podpisany przez Rodzica egzemplarz umowy najpóźniej do dnia 15 września danego roku szkolnego i przekazać go do Biblioteki.
11. Rodzice przed wypożyczeniem podręczników i materiałów edukacyjnych mają obowiązek sprawdzić ich stan, a o ewentualnych uszkodzeniach poinformować wychowawcę.
12. Uczeń, który w trakcie roku szkolnego, z powodów losowych, rezygnuje z edukacji
w Szkole, zobowiązany jest zwrócić otrzymane podręczniki i materiały edukacyjne wychowawcy klasy, a ten przekazuje je bibliotekarzowi do odpisania z karty wypożyczeń Ucznia.
13. W przypadku niemożności zwrotu otrzymanych podręczników i materiałów edukacyjnych zastosowanie ma punkt 7. rozdziału V niniejszego Regulaminu.
Rozdział V
ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA UDOSTĘPNIANE PODRĘCZNIKI
1.   W czasie użytkowania podręczników, materiałów edukacyjnych i ćwiczeniowych Uczeń / Rodzic ma obowiązek dbania o właściwe ich użytkowanie.
2.   Uczeń / Rodzic ma obowiązek na bieżąco dokonywać drobnych napraw czy ewentualnej wymiany okładki.
3.   Zabrania się dokonywania jakichkolwiek wpisów w podręcznikach lub materiałach edukacyjnych.
4.   Dopuszcza się używania ołówka w celu zaznaczenia zakresu pracy do wykonania np. kółkiem lub krzyżykiem.
5.   Wraz z upływem terminu zwrotu Uczeń / Rodzic ma obowiązek uporządkować podręczniki i materiały edukacyjne tj. usunąć wszystkie zaznaczenia ołówkiem, podkleić luźne kartki, a następnie zwrócić je do biblioteki szkolnej wraz z ich dodatkowym wyposażeniem (płyty CD, mapy, plansze itp.).
6.   Przez uszkodzenie podręcznika lub materiałów edukacyjnych rozumie się nieumyślne zabrudzenie, poplamienie, zgniecenie lub rozerwanie umożliwiające jednak dalsze ich wykorzystywanie.
7.   Na żądanie bibliotekarza użytkownik, który doprowadził do uszkodzenia materiałów bibliotecznych, jest zobowiązany podręcznik naprawić.
8.   Przez zniszczenie podręcznika lub materiałów edukacyjnych rozumie się umyślne lub spowodowane przez zaniedbanie użytkownika poplamienie, trwałe zabrudzenie, porysowanie lub popisanie, połamanie lub rozerwanie, wyrwanie i zagubienie kartek oraz inne wady fizyczne, które pomniejszają wartość użytkową podręcznika lub materiałów edukacyjnych i uniemożliwiają pełne z nich korzystanie.
9.   Pełną odpowiedzialność materialną za wszelkie uszkodzenia lub zniszczenia wypożyczonych podręczników lub materiałów edukacyjnych, nieujawnionych w chwili wypożyczenia ponosi Uczeń / Rodzic.
10. Szczegółowe zasady odpowiedzialności określa Umowa użyczenia podręczników i materiałów edukacyjnych”, o której mowa w Załączniku nr 3 niniejszego Regulaminu.
11. W przypadku uszkodzenia lub zniszczenia podręcznika lub materiału edukacyjnego Szkoła może żądać od rodziców ucznia zwrotu:
.. kosztu zakupu podręcznika lub materiału edukacyjnego lub
.. kosztu podręcznika do zajęć z zakresu edukacji: polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej i społecznej w klasach I–III szkoły podstawowej, o którym mowa w art. 22ad ust. 1, określonego przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania i zamieszczonego na stronie internetowej urzędu obsługującego tego ministra. Kwota ta stanowi dochód budżetu państwa.
12. Wartość uszkodzonych lub zniszczonych podręczników określa Dyrektor Szkoły.
13. W celu uzyskania od Rodziców kosztu uszkodzonych lub zniszczonych podręczników / materiałów edukacyjnych Biblioteka, stosownie do treści Umowy użyczenia podręczników i materiałów edukacyjnych”, wysyła do Rodzica wezwanie do zapłaty, którego treść stanowi Załącznik nr 4 do niniejszego Regulaminu.
Rozdział VI
INWENTARYZACJA PODRĘCZNIKÓW I MATERIAŁÓW EDUKACYJNYCH
1.   Inwentaryzacja objętych Regulaminem zasobów Biblioteki odbywa się raz w roku: po ich odbiorze od użytkowników danego roku szkolnego.
2.   Sprawozdanie przedstawiane jest Dyrektorowi Szkoły najpóźniej do dnia 30 czerwca,
celem uzupełnienia zasobów.
3.   Wzór protokołu kontroli zbiorów bibliotecznych podręczników szkolnych i materiałów edukacyjnych stanowi Załącznik nr 5 do niniejszego Regulaminu.
Rozdział VII
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1.   Uczniowie i Rodzice zobowiązani są do zapoznania się z treścią niniejszego Regulaminu
i stosowania się do zawartych w nim postanowień.
2.   Bibliotekarz zobowiązany jest do udostępniania Uczniom i Rodzicom Regulaminu Biblioteki na każde ich życzenie za pośrednictwem wychowawcy klasy.
3.   Sprawy sporne pomiędzy wychowawcą, bibliotekarzem a użytkownikiem biblioteki rozstrzyga Dyrektor Szkoły.
4.   Organem uprawnionym do zmiany Regulaminu jest Dyrektor Szkoły
5.   Decyzje w innych kwestiach z zakresu udostępniania podręczników lub materiałów edukacyjnych, które nie zostały ujęte w niniejszym Regulaminie, podejmuje Dyrektor Szkoły.
6.   Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem 28 sierpnia 2014 roku.



Jak odciążyć plecaki uczniowskie:




Pielęgniarka szkolna

GABINET PIELĘGNIARKI SZKOLNEJ- S.215
 PONIEDZIAŁEK
 8:00 - 13:45   BEATA KLUCZKIEWICZ
 WTOREK
 7:30 - 13:15   BEATA KLUCZKIEWICZ
 ŚRODA
8:00 - 13:45   BEATA KLUCZKIEWICZ
 CZWARTEK
 10:10 - 16:00   BEATA KLUCZKIEWICZ


Ul.Kąpielowa 7
        68-385 Zielona Góra
TEL. 68-324-89-14
FAX. 68-324-89-16
sp8zg@wp.pl
                     https://www.sp8.zgora.pl

Wykonanie i administracja strony:
Powered by tomaszjawornicki@wp.pl
Copyright © 2021 Szkoła Podstawowa nr 8
Wróć do spisu treści