Szkoła Podstawowa nr 8 im. Jana Brzechwy w Zielonej Górze
 
Środa,  15 sierpnia 2018 r.imieniny:  Marii, Napoleona, Stelii
MENU
    Strona główna
    Historia aktualności
    Kadra szkoły
    Statut
    Regulamin Uczniowski
    Kalendarium
    Nabór na rok szk. 2018/2019
    Plan lekcji
    Dziennik elektroniczny
    Zajęcia pozalekcyjne
    Podręczniki szkolne
    Programy nauczania
    Konkursy przedmiotowe
    Historia szkoły
    Tradycje
    Współpraca
    Program profilaktyczno - wych.
    PSO
    Spotkania z rodzicami
    Rada Rodziców
    Inne informacje dla rodziców
    Oddział przedszkolny
    Świetlica szkolna
    Obiady
    Program - "Owoce w szkole"
    Multimedia szkoły
    Współpraca międzynarodowa
    SKO
    Wyrównywanie szans eduk.
    Kontakt
    Inspektor danych osobowych
    BIP




Strona główna » Program rozwoju
» 
» I. ZAŁOŻENIA WSTĘPNE
» II. WIZJA I MISJA SZKOŁY
» III. ATUTY I SŁABE STRONY SZKOŁY
» IV. WZORZEC UCZNIA - ABSOLWENTA SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 8 IM. J. BRZECHWY
» V. CELE GŁÓWNE
» VI. PRIORYTETY SZKOŁY
» VII. ZAKRES ZADAŃ W POSZCZEGÓLNYCH PRIORYTETACH
» VIII. MONITOROWANIE
» IX. POSTANOWIENIA KOŃCOWE


III. ATUTY I SŁABE STRONY SZKOŁY

ANALIZA SWOT
 
Uczniowie

Słabe strony
Mocne strony
  • za mało lekcji wf
  • Za krótkie przerwy
  • Nudne lekcje
  • Za dużo zadań domowych
  • Za dużo biegania na przerwach
  • Wyżywanie się starszych uczniów nad młodszymi
  • Obrażanie się nawzajem
  • Za duże wymagania nauczycieli w stosunku do uczniów
  • Brak papieru w toalecie
  • Nie można pić i rysować na lekcji
  • Rysowanie i pisanie po ławkach
  • Brak świetlicy dla klas IV – VI
  • Za dużo lekcji matematyki i przyrody
  • Uczestnictwo w wielu programach edukacyjnych
  • Wiele kół zainteresowań
  • Wiele konkursów
  • Nowoczesny budynek szkoły
  • Wspaniali nauczyciele
  • Wiele wycieczek
  • Dobrze wyposażone klasy
  • Duża sala gimnastyczna
 

 
Szkoła marzeń:
  • Lekcje w formie zabawy
  • Bardzo dobre relacje nauczycieli z uczniami
  • Dłuższe przerwy
  • Jeszcze więcej wycieczek
  • Sala kinowa w szkole
  • Basen w szkole
  • Więcej lekcji informatyki
  • Zamiast książek i zeszytów – komputery
  • Więcej lekcji praktycznych (np. gotowanie)
  • Puszczanie muzyki na przerwach
  • Mniej liczne klasy
  • Bardziej uśmiechnięci nauczyciele
  • Nauczyciele nie krzyczą
 
Rodzice

Słabe strony - oczekiwania Rodziców
Mocne strony
  • Dostrzeganie drobnych sukcesów dziecka
  • Wzmacnianie dziecka
  • Ocenianie postępów według możliwości
  • Wspieranie rodziców w przekazywaniu wartości
  • Ustalanie wspólnych celów w edukacji
  • Autentyczny dialog nauczycieli i rodziców
  • Ustalenie wspólnych celów w edukacji
  • Uczenie dzieci umiejętności dostosowywania się do różnych sytuacji
  • Przygotowywanie dzieci do roli w społeczeństwie (roli rodzica)
  • Mała społeczność
  • Możliwość realizacji zainteresowań
  • Brak anonimowości ucznia
  • Możliwość poznania ucznia
  • Diagnoza możliwości ucznia

 
Nauczyciele

Słabe strony
Mocne strony
  • Brak wyposażenia niektórych sal
  • Niewyremontowana stara część szkoły
  • Brak umywalek w klasach
  • Brak radiowęzła
  • Łączenie klas lub brak zastępstw (klasy przebywają w świetlicy, gdy nie ma nauczyciela)
  • „wypadanie” zajęć przy nieobecności nauczyciela przedmiotu
  • Wysokie wyniki nauczania
  • Dobra współpraca kadry (otwartość)
  • Wysoko wykwalifikowana kadra
  • Różnorodność imprez szkolnych we współpracy z rodzicami
  • Szeroka oferta zajęć pozalekcyjnych
  • Brak anonimowości (szkoła przyjazna i „rodzinna”)
  • „kameralność”
  • Dobra współpraca ze środowiskiem lokalnym
  • Nowoczesna baza (budynek szkolny nowy i sala gimnastyczna)

 
 
Oczekiwania:
  • Większa motywacja dziecka, zaangażowanie, zainteresowanie ze strony rodziców
  • Profesjonalne wsparcie instytucji (poradni, towarzystw, policji)
  • Partnerskiej roli rodziców (rozumienie potrzeb dziecka, wspieraniu działań nauczyciela, aktywnego udziału w życiu dziecka i klasy)
  • Zwiększenie możliwości indywidualizowania pracy z dzieckiem w zakresie wychowania i nauczania
  • Poprawa bazy dydaktycznej (zakup pomocy dydaktycznych, których szkoła nie posiada)
  • Kreatywność i kompetencje nauczyciela (wiedza i zaangażowanie)
 
Trzy grupy pracowały również nad określeniem cech człowieka dojrzałego:

Rodzice
Uczniowie
Nauczyciele
·         Rozumie swoje miejsce w świecie
·         Ma świadomość siebie
·         Ma kulturę osobistą
·         Ma świadomość potrzeb
·         Jest odpowiedzialny za swoje decyzje
·         Ma umiejętności komunikacyjne
·         Przewidywalność
·         Kręgosłup moralny
·         Mądry
·         Wykształcony
·         Samodzielny
·         Odpowiedzialny
·         Tolerancyjny
·         Wolny od przeszkód
·         Inteligentny
 
·         Ukształtowany system wartości
·         Rozumienie samego siebie
·         Rozumienie praw i obowiązków człowieka
·         Akceptacja drugiego człowieka
·         Stabilność emocjonalna
·         Umiejętność podejmowania decyzji
·         Odpowiedzialność za siebie i innych
·         Świadomość swoich słabych i mocnych stron
·         Umiejętność radzenia sobie w trudnych sytuacjach
·         Świadome, odważne , odpowiedzialne podejmowanie decyzji
·         Obiektywizm w ocenie rzeczywistości
 

 
Wnioski z II debaty NAUCZYCIELE – UCZNIOWIE – RODZICE
 
Istotne wartości konieczne dla współpracy organów szkoły
  • Partnerstwo
  • Otwartość
  • Akceptacja
  • Tolerancja
 
Wspomaganie rodziców
Rola pedagoga: organizacja spotkań z psychologiem, dietetykiem, policjantem, przedstawicielem TPD, kuratorem sądowym.
Wdrażanie programów edukacyjnych i zajęć terapeutycznych.
Zwiększenie etatu pedagoga – cykliczne spotkania w ramach wywiadówek, warsztaty terapeutyczne dla rodziców, artykuły dla rodziców na stronie Szkoły.
 
Szkoła dobra i nowoczesna
  • Bogata oferta edukacyjna
  • Kadra
  • Współpraca
  • Baza
Kompetencje kluczowe
  • Czytanie
  • Myślenie matematyczne
  • Myślenie naukowe
  • Umiejętność komunikowania się w języku ojczystym i obcym
  • Posługiwanie się nowoczesnymi technologiami
  • Umiejętność selekcjonowania, wyszukiwania i analizy informacji
  • Umiejętność rozpoznawania własnych potrzeb
  • Umiejętność pracy zespołowej


Ostatnia aktualizacja: 2018-07-03 08:34:20  |Kopiowanie treści i zdjęć bez zgody zabronione! ©|